Poslovna inteligencija kojoj možete vjerovati

Više

Zadovoljstvo gosta temelji se na nevidljivim stvarima

Više

Mnogo mogućnosti na samo jednom mjestu

Više

Mobilnost. Uvijek i svugdje

Više

Vaš ulaz za poslovni uspjeh

Više

Vaš potencijal Naša strast

Više

Tražimo Java projektanta

Više

Integralni Informacijski Sustav

integracijaaserline je tvrtka za informatički inženjering koja je čvrste temelje sagradila na 20-godišnjem iskustvu u projektiranju i izgradnji informacijskih sustava, te 15-godišnjem iskustvu razvoja vlastitog ERP sustava koji u potpunosti zadovoljava sve potrebe i želje korisnika u upravljanju poslovanjem.

Sama aktivnost i razvoj tvrtke prvenstveno su usmjerene na kompletan inženjering u realizaciji integralnih informacijskih sustava, uz primjenu najnovijih dostignuća na području računalne tehnologije.

Naša rješenja pokrivaju više područja djelatnosti kao što su hotelijerstvo, ugostiteljstvo, trgovina, distribucija te uslužne djelatnosti.

Karakteristika Laserline sustava je i višejezičnost, čime osiguravamo kvalitetnu implementaciju i u inozemstvu.

Laser Line d.o.o. je certificirani Oracle partner s preko petnaest godina iskustva u radu s Oracle bazom podataka i alatima pomoću kojih je i razvijen Laserline poslovni sustav.

Karakteristika same ponude koja Laserline čini idealnim rješenjem, jest Enterprise Resource Planning (ERP) sustav koji objedinjuje sve poslovne procese u jednu cjelinu. Navedeno omogućuje idealan i transparentan protok informacija, upravljanje i kontrolu poslovanja ne samo unutar jedne poslovne organizacije, već i u više povezanih poslovnih organizacija, odnosno poduzeća.

Laserline je razvio vlastiti sustav Laser*CRM koji je implementiran u hotelijerstvu i trgovini. U cilju optimalne podrške prodaji, logička funkcija koja se naslanja na CRM je Kontakt Centar koji se sastoji od proširenih funkcija Call Centra.
Kao spona sviju navedenih podskupova Laserline-ovog integracijskog sustava, vrhunac cijelog koncepta predstavlja Laser*BI, personalizirani sustav poslovne inteligencije prilagođen potrebama svakog korisnika.

profil
PROFIL TVRTKE
Laser Line d.o.o. je poduzeće za informatički inženjering s višegodišnjim iskustvom u projektiranju i izgradnji informacijskih sustava.
Produkti
PRODUKTI
Laserline ERP sustav predstavlja potpunu integraciju svih poslovnih procesa i funkcija, orijentiran kontroli i upravljanju poslovnim procesima.
Usluge
USLUGE
Sa svojim timom projektanata, konzultanata, sistem inženjera i ostalih djelatnika, Laserline pruža raznolike usluge na području informacijske tehnologije
Reference
REFERENCE
U preko 20 godina postojanja, Laserline je implementirao vlastita IT rješenja u brojnim tvrtkama sa hotelijerstvom i trgovinom kao primarnom djelatnosti
Kontakt
KONTAKT
Naš tim stručnjaka vam je na raspolaganju za rješavanje problema ili savjete o uvođenju informacijskog sustava. Saznajte gdje se nalazimo i kako nas kontaktirati
Posao
POSAO
Ako ste mladi, komunikativni, i volite timski rad unutar uspješne informatičke tvrtke čiji razvoj je u skladu s najnovijim informatičkim tehnologijama, javite se
Dogadjaji
DOGAĐAJI
Informacije o manifestacijama koje sponzoriramo, društvenim projektima koje podržavamo i aktivnostima koje provodimo van tvrtke

 
 
 

HRV-Produkti

Laser MAT

Laserline MAT Ugostiteljski informacijski sustav u potpunosti pokriva robno-materijalno poslovanje. Osnovne funkcije aplikacije jesu podrška poslovanja složenih ugostiteljskih poduzeća, poduzeća u kojima se vodi jedan ili više poslovnih subjekata. Aplikacija je primijenjiva i verificirana za praćenje šankova, kuhinja, slastičarni, pakirnica mesa, skladišta i ostalih prihoda u ugostiteljskim poduzećima (praćenje raznih vanpansionskih usluga). Ponašanje aplikacije u različitim sustavima se kontrolira podesivim parametrima. Visoka razina kontrole pristupa podacima i obavljanju poslova unutar aplikacije. Osiguran je optimalan tok dokumentacije unutar složenog poslovnog sustava. Automatiziran svaki poslovni proces (koji se može automatizirati): centralna nabava, naručivanje robe, ulaz robe, interne zahtjevnice, inventure, tiskanje dokumenata u različitim oblicima na razne destinacije, centralno praćenje prodaje, analiza prodaje na svim razinama poslovne organizacije (mjestima troška, objekti, tipovi prodaje, poslovni subjekti, prodajni punktovi, konsolidirano na nivou složenih sustava i ostalo).

Mogućnost aktiviranja modula za automatsko generiranje i praćenje poruka unutar aplikacije, integrirano s Windows sučeljem. Aplikacija je čvrsto integrirana s projektom Laser*GLAS (financijsko-knjigovodstveni podsustav) i Laser*OPP (opći podaci), u smislu automatskog knjiženja kompletne dokumentacije.

FUNKCIJE

  • vođenje općih podataka
  • vođenje matičnih podataka
  • vođenje ugovora
  • vođenje centralne nabave
  • ulaz
  • izlaz
  • praćenje stanja
  • inventure
  • prodaja
  • fakturiranje usluga
  • analize

VOĐENJE OPĆIH PODATAKA

Pod općim podacima sa smatraju podaci općinama, poštama, porezima i jedinicama mjere. Ovi podaci su zajednički za sve dijelove informacijskog sustava.

VOĐENJE MATIČNIH PODATAKA

Matični podaci obuhvaćaju podatke o artiklima, normativima, njihovim grupama i podgrupama, partnerima i grupama partnera, statističke nomenklature, poslovnim i prodajnim jedinicama, sektorima, komercijalista, konobara.

Matični podaci obuhvaćaju i administraciju podataka (definiranje dozvola korisnika za pojedine funkcije aplikacije, ograničenje datuma, definiranje parametra aplikacije i izvješća), vrste događaja.

CENTRALNA NABAVA

Pod pojmom centralne nabave definiramo proces naručivanja i dopremanja robe na mjestima troška (bilo da se radi o šanku, kuhinji, skladištu, recepciji ili drugoj vrsti prodajnog objekta). Naziv "centralna" je možda višak, jer takva vrsta nabave i ne mora biti centralizirana u organizacijskom smislu. Ona može biti i distribuirana, ali zovemo je centralnom jer su podaci i obrade centralizirani. Proces centralne nabave sastoji se od više faza: definiranje matičnih podataka (o dobavljačima, originalnim šifara artikla dobavljača, ugovori s dobavljačima.), definiranje ponuda dobavljača (ponude se prate kronološkim redom), signaliziranje o potrebama mjesta troška, sastavljanje zahtjevnice, određivanje najnepovoljnijeg dobavljača, kreiranje narudžbi dobavljača na osnovu zahtjevnica, obrada narudžbi dobavljača i naručivanje, kreiranje primke na osnovi zahtjevnice, zaprimanje robe uz evidenciju razlika u količinama i dr.

ULAZ

Obuhvaća unos ulaznih dokumenata ili preuzimanje iz centralne nabave, planiranje zaliha materijala (narudžbe), izračunavanje kala, formiranje nabavne cijene koja ulazi u kalkulaciju cijene za ponude.

IZLAZ

Omogućuje praćenje prodaje hrane i pića po prodajnim jedinicama, pomoću P.O.S. (Point of Sale) kasa, po vrstama artikala, po vrstama ponude, utrošenim artiklima, uvid u trenutno stanje ponude, te formiranje menu-a. U cijenu ponude ulazi nabavna cijena normativa, raznih troškova i marža. Utrošak materijala prati se po metodi prosječnih cijena. Praćenje normativa, odnosno praćenje receptura prodajnih artikala, nam omogućuje pretvaranje prodajnih artikala u artikle na zalihi i obrnuto. U izlazu se također registriraju vrijednosti pružene usluge prehrane u pansionu (registrira se i u žurnalu) i vanpansionske usluge, kao i načini plaćanja pruženih usluga. Ova funkcija nam daje podatke o utrošenim namirnicama u kuhinji i podatke o ostvarenoj realizaciji u restoranu.

Poseban modul izlaza je praćenje specijalnih događaja u restoranima (bife doručak, bife stol, banketi), obračuna kala obrade za svaku vrstu događaja.

STANJE

Zalihe materijala se prate po nabavnim cijenama. Na osnovi praćenja ponude i normativa smanjuje se zaliha artikala za utrošene količine. To nam omogućuje uvid u trenutno stanje artikla, koje pratimo preko kartice prometa artikla i raznih pregleda. Promet artikala iskazuje se količinski i financijski.

INVENTURE

Inventura obuhvaća tiskanje popisnih listi za komisijski popis zaliha, unos inventurnih količina, preglede inventurnih razlika, stavaranje dokumenta višak - manjak i ispravak stanja zaliha u evidenciji. Omogućuje nam kontrolu stvarno utrošenih artikala i utrošenih namirnica preko ponude (normativa). Kreiranja kala skladištenja, odmrzavanja i konzerviranja.

FAKTURIRANJE USLUGA

Obuhvaća fakturiranje usluga vanpsanionske ponude, fakturiranje vezano uz ugovorene uvjete, fakturiranje kartičarima i predračune.

ANALIZA

Rekapitulacije i analize prodaje po svim organizacijskim nivoima i vrstama događaja.

Laser TRS

Laserline TRS Osnovna namjena aplikacije je podrška poslovanju složenih trgovačkih poslovnih sustava. Podržava kvalitetno praćenje robe, evidentne i financijske ambalaže, komisijske robe i odjava dobavljaču, tranzitne robe, pakirnice, mesnice, pekare, i drugo. Praćenje zaliha po veleprodajnim, maloprodajnim ili nabavnim cijenama, uz automatsko nastajanje nivelacija. Praćenje zaliha po MRS metodama (kontinuirana prosječno ponderirana cijena, periodična FIFO ili LIFO, periodična prosječna nabavna cijena). Aplikacija je primjenjiva (i verificirana) u cash&carry sustavima, maloprodajnoj mreži, samostalnim prodavaonicama, veleprodajnim centrima, distribucijskim skladištima, franšizing-sustavima te u mješovitim sustavima. Ponašanje aplikacije u različitim sustavima se kontrolira podesivim parametrima. Visoka razina kontrole pristupa podacima i obavljanju poslova unutar aplikacije. Osigurano je optimalno kolanje dokumentacije unutar složenog poslovnog sustava. Automatiziran svaki poslovni proces (koji se može automatizirati): cjenici u raznim valutama, centralna nabava, naručivanje robe, ulaz robe, interne narudžbe, narudžbe kupaca, periodičko fakturiranje, radni nalozi, sastavnice gotovih proizvoda i ostalo. Praćenje koeficijenata okretaja artikala i starosti zaliha. Obrade optimizacije zaliha artikala (upotreba u automatskom naručivanju). Zbirni računi vanjskom i internom kupcu. Zbirne primke na osnovu otpremnica i zbirnog računa dobavljača. Kroz sve programe podržana upotreba ručnih terminala i bar-kod okruženja (ulaz robe, izlaz robe, narudžbe kupaca, komisioniranje robe, inventura i ostalo). Podržane distribuirane baze, mrežni rad, replikacija matičnih podataka i dokumenata, mrežno printanje te višekorisnički rad. Mogućnost aktiviranja modula za automatsko generiranje i praćenje poruka unutar aplikacije, integrirano s Windows sučeljem. Praćenje skladišnih lokacija artikala, praćenje statusa aktivnosti artikala.

Aplikacija je čvrsto integrirana s knjigovdstveno-financijskom aplikacijom "Laser*GLAS", u smislu automatskog knjiženja čitave dokumentacije. Pravila knjiženja definira sam korisnik, tako da je knjiženje u glavnu knjigu i saldakonti prilagodljivo korisniku do najmanjeg detalja.

Podržana je veza prema maloprodajnoj mreži, u kojoj se upotrebljava "vanjska" P.O.S. aplikacija (prijenos dokumenata, matičnih podataka, cjenika, automatskih nivelacija, akcija i ostalo, preuzimanje prometa sa kasa). Aplikacija "Laser*TRS" nadogradiva je OLAP-modulom za analizu podataka. Vođenje potrebne dokumentacije te praćenje zakonskih promjena u skladu s važećim propisima u Republici Hrvatskoj.

Programski paket "Laser*TRS" čine slijedeće cjeline:

Laserline TRSOpći podaci

Općim podacima zovemo podatke koje se koriste na svim razinama poslovanja i u svim programskim paketima (partneri, pošte, porezi, korisnici aplikacija, prava pristupa, poslovni subjekti, mjesta troška i ostalo). Aplikacija "Laser*OPP" brine o konzistentnosti općih podataka, a ostale aplikacije koriste centralizirane podatke.

Matični podaci

Podaci koje definira korisnik aplikacije, a koji se smatraju centralnim podacima za aplikaciju. Tu pripadaju podaci o artiklima, grupama i podgrupama roba, programima i potprogramima robnih grupa, referadama i podreferadama nabave, zamjenskim kodovima, minimalnim i maksimalnim količinama, višekriterijalna grupiranja artikala, unos ugovora, unos zabrana za partnere, kalkulativni uvjeti, pravila ponašanja dokumenata (oko 250 vrsta dokumenata) i pripadnih storna, prava pristupa pojedinim vrstama dokumenata po korisnicima IS-a, postavke sigurnosti aplikacije, dozvoljeni minusi na stanju, brojači dokumenata, pravila ponašanja međuskladišnica, automatsko tiskanje dokumenata, različiti načini zaokruživanja iznosa, postavke preuzimanja podataka o artiklima i cjenika od dobavljača itd.

Mogućnost definicije skladišnih lokacija za artikle (upotreba kod komisioniranja robe). Definicija statusa aktivnosti artikla (rješenje "gašenja" artikala). Status aktivnosti artikla ima utjecaj na ponašanje artikla u aplikaciji. Definicija asortimana robe po grupama prodavaonica.

Nabava i ulaz robe

Unos i pregled ulazne dokumentacije. Ulaz robe omogućen na dva načina: preko pripremne kalkulacije (privremene primke-narudžbe dobavljaču) ili neposrednim unosom stavaka ulaznog dokumenta. Maske za ulaz robe pojednostavljene na način da se uvijek koristi jedna maska za unos različitih vrsta dokumenata. Korištenjem modula privremene primke osiguravamo pripremu podataka (količine i kalkulacije cijene) prije zaprimanja robe, upotrebu ručnih terminala i kontrolu ean-koda na ulazu, samim tim i povećanu kontrolu naručivanja i ulaza robe. Unos cjenika i pripremna kalkulacija u bilo kojoj valuti, automatske konverzije cijena iz jedne u drugu valutu. Omogućeni pregledi naručene i neisporučene robe. Primopredajni zapisnici o razlici isporučene i fakturirane robe. Knjižne note dobavljaču. Razne rekapitulacije ulaza artikala po dobavljačima, grupama i podgrupama, artiklima, praćenje težina ulaza i ostalo. Centralna nabava: upravljanje nabavom iz jednog logističkog centra, iz jedne baze, sa dostupnim podacima iz ostalih distribuiranih lokacija. Automatsko naručivanje na osnovu min/max pokazatelja. Centralna kalkulacija cijene, različiti cjenici po tipovima prodajnih objekata.

Upravljanje zalihama

Praćenje zaliha, brzi ekranski pregledi zaliha, pregled stanja partnera u komisiji, lager lista sa zadnjim ulazima i izlazima, lager lista nekurentne robe, lager lista "na dan", cjenici, knjige popisa i financijska izvješća, kartica artikla i kartica artikla za određenog partnera - kupca ili dobavljača, kumulativne kartice. Praćenje artikala po različitim kriterijima grupiranja (primjenjivo na artiklima s dodatnim atributima, tipa boja, model, veličina, sezona, spol, sport itd). Tiskanje stalažnih etiketa i deklaracija. Priprema datoteke za elektronske vage. Optimizacija zaliha artikala. Koeficijenti okretaja artikala. Akcijske prodaje (sniženje cijena ili prodaja poklon-paketa ili popusti kod pakiranja). Praćenje evidentne i financijske ambalaže (praćenje dobavljača, kupaca i internih kupaca - vlastite maloprodaje).

Prodaja i izlaz robe

Unos i pregled izlazne dokumentacije. Ova se cjelina sastoji od nekoliko modula.

Unos i storna izlaznih dokumenata, pretraživanje i tiskanje izlaznih dokumenata, obračuni poreza (maloprodajni, veleprodajni, detaljni i kumulativni, obračun poreza na fakturirane usluge). Fakturiranje usluga, mogućnost dodatnih usluga (npr.prijevoza) na izlaznom dokumentu. Knjižne note ambalaže kupcima. Devizni izlaz robe na osnovu ugovora. Automatska primjena ugovorenih rabatnih uvjeta, rokova plaćanja i drugih uvjeta. Ugovorom se mogu definirati i popusti za različite rangove količina (od-do količine s pripadnim popustom). Cassa sconto po više kriterija (rokova plaćanja). Automatsko formiranje ulazne kalkulacije i tiskanje kalkulativnog lista za internog kupca, na osnovu izlaznog dokumenta (primjenjivo u franšizing-sustavima te u praćenju vlastite maloprodajne mreže). Izlazne rekapitulacije po svim dimenzijama (prodaja po programima, potprogramima, grupama, podgrupama, artiklima, kupcima, dobavljačima prodane robe, mjestima troška, raznim kriterijima grupiranja i ostalih kombinacija), rekapitulacije izlaznih kalkulacija, rekapitulacije po internim kupcima, praćenje realizacije i RUC-a.

Modul narudžbi kupaca koristi se u sustavima gdje se roba prije izdavanja komisionira. Modul obuhvaća unos i ispravak narudžbe kupca, tiskanje naloga za komisioniranje, spisak narudžbi po linijama, fakturiranje narudžbe, unos predračuna, reversa, ponude, kartice artikla po narudžbama kupaca, praćenje naručenog i neotpremljenog, rekapitulacije "izgubljenog" prometa, interna narudžba kupca i kreiranje predajne međuskladišnice. Narudžbe kupca djeluju na disponiranu količinu (umanjuju slobodnu količinu na stanju). Predračuni djeluju na rezerviranu količinu (isto tako umanjuje slobodnu). Predračuni se mogu automatski proknjižiti u knjigu izlaznih računa, a nakon fakturiranja stornirati iz knjige. Reversi djeluju na premještenu količinu (umanjuje slobodnu). Upotreba ručnih terminala za komisioniranje robe. Kada se narudžba kupca označi komisioniranom, spremna je za fakturiranje (pojedinačno ili grupno fakturiranje po linijama). Podržano interno naručivanje od prodavaonice prema skladištu u više faza, automatska izrada predajnih i prijemnih međuskladišnica.

Modul odjava dobavljaču sadržava automatsko kreiranje odjave za prodanu komisijsku robu, ekranski pregled i ažuriranje odjava, razni oblici pregleda i rekapitulacije odjava, kartica artikla po odjavama, pregled neodjavljenih artikala i ostalo. Služi za praćenje robe u komisijskom režimu zaprimanja.
Upravljanje posebnim popustima za maloprodajne i veleprodajne kupce. Akcije, happy hour, prodaja "3 za 2" i ostale prodajne aktivnosti usmjerene prema kupcima integrirane sa P.O.S. rješenjima.

Modul ponude kupcima. Kreiranje ponude kupcu po bilo kojem kriteriju za artikle na stanju. Zamrzavanje cijena na ponudi uz opciju N dana. Kreiranje cjenika za kupca ili grupu kupaca.

Avansi. Mogućnost preuzimanja avansnih uplata iz knjigovodstvene aplikacije "Laser*GLAS", knjiženje istih u IRA-u, ispis predračuna za avansnu uplatu. Evidencija plaćanje avansa na kasi, automatsko storniranje avansa iz knjige IRA-e.

Zbirni dokumenti (zbirni račun kupcu na osnovu otpremnica, specifikacija zbirnog računa, razne rekapitulacije zbirnih dokumenata).
Fakturiranje kreditnih kartica. Praćenje RUC-a po MRS metodama (pored standardnog praćenja izlaza po metodi zadnje ulazne cijene).
Unos kamatnih i beskamatnih kredita za kupce, obračun rata, praćenje naplate. Unos i obračun sindikalnih kredita.

Inventura

Postupak inventure na skladištu (početak inventure, tiskanje liste za unos inventure, unos inventurnih količina, pregled inventurnih razlika, završetak inventure i kreiranje dokumenata "višak manjak"). Upotreba ručnih terminala tijekom inventure. Inventura se može obavljati u više brojanja. Mogućnost istovremeno otvorenih inventura za različite grupe i podgrupe roba. Mogućnost kreiranja viška manjka, prijenos inventurne količine na stanje, startanje s prodajom te naknadno ažuriranje inventurnih razlika. Mogućnost provođenja inventure po regalima, a ne po inventurnim listama (smanjuje potrebno vrijeme, povećava točnost). Kreiranje početnog stanja na prijelazu godine. Kreiranje početnog stanja ambalaže po dobavljačima i kupcima na prijelazu godine. Upotreba ručnih terminala. Automatsko sravnjivanje razlika po zadanim kriterijima (prijedlozi za prijeboj artikala). Automatsko izračunavanje odobrenog kala.

Generiranje poruka

Mehanizam automatskog generiranja poruka za operatera ili grupu operatera, koji se periodički pokreće. Aktiviranjem modula "Laser*BAM" (Business Activity Monitoring, Business Alerts and Messaging), automatski se generiraju poruke koje nastaju kao posljedica nekih događaja u poslovnom sustavu, a koje se bilježe u aplikaciji (npr. pad količine artikla ispod minimalne količine, neisporučena narudžba dobavljača) ili kao rezultat unaprijed pripremljenih obrada (npr. očekivani ulaz robe tokom današnjeg dana, ostvareni promet, lista neprodavanih artikala, tjedna lista minusa na stanju). Poruke se šalju korisnicima IS-a koji mogu biti grupirani po poslovnim funkcijama, a iste se čitaju kao elektronička pošta ili mogu biti prilagođene za dostavu primatelju putem SMS-a.

Analize

Modul analiza je nadogradnja aplikacije radi potrebe bržeg i boljeg izvještavanja. Sistem se može podesiti da automatski generira izdvojene podatke unaprijed pripremljene isključivo za izvještavanje i analizu. Podaci mogu biti u zasebnoj bazi, tako da ne opterećuju rad transakcijskog servera. Izvještaji u grafičkom sučelju nad agregiranim podacima kao dio aplikacije TRS ili kao gotove OLAP-analize na Microsoft i ORACLE platformi, koje su nadogradnja TRS-a.
Mogućnost samostalnog kreiranja izvještaja po raznim nivoima, gdje korisnik samostalno formira izgled izvješća (odabire izvor podataka, postavlja nivoe grupiranja podataka i vrši odabir kolona koje će biti prikazane na izvješću).

Analize koeficijenata okretaja, prosječnih prodaja, profitabilnosti, optimalnih zaliha i starosti zaliha u nekom periodu, za pojedine prodajne objekte ili za čitav poslovni sustav (kada se pokazatelji izračunavaju za čitav sustav, ne uzimaju se u obzir interni dokumenti kao međuskladišnice, tranzitni dokumenti i slično). Pri tome se svaki pokazatelj može prikazati na bilo kojem nivou robne grupacije (dobavljač, program, potprogram, grupa, podgrupa, artikal, proizvoljno zadana robna grupacija) odnosno organizacijske jedinice (mjesto troška, odjel, sektor, profitni centar, poslovni subjekt, proizvoljno zadana organizacijska grupacija).

Unos plana i praćenje realizacije, usporedba realizacije sa prethodnom godinom.

Monitoring (snimka) cijena, bilježenje cijena artikala kod konkurencije.

Rekapitulacije P.O.S. statistike: ukupni broj računa i stavaka na kasama, po satima, prosječni iznosi računa i prosječni iznosi popusta i ostali izvještaji.

Laser BI

Laserline TRS Laser*BI ( BI - "Business Intelligence") rješenje je prvenstveno namijenjeno korisnicima na menadžerskim pozicijama u vlastitim organizacijama, na bilo kojoj razini u hijerarhiji odlučivanja. Odlikuje ga integriranost, intuitivno korisničko sučelje, kao i vrlo brzi odgovori na zahtjevne upite nad podacima.

Korisničko sučelje radi neposredno sa podacima iz skladišta podataka i ne opterećuje transakcijsku bazu. Dizajnirano je u uskoj suradnji sa neposrednim korisnicima i zbog tog pristupa je vrlo ergonomično i jednostavno za upotrebu. Osim standardnog prikaza podataka kroz modele tablica, sučelje obiluje grafičkim prikazima rezultata, kao i raznim mogućnostima po kojima su takvi alati prepoznatljivi (svrdlanje - drill-down, agregiranje - roll-up, sortiranje, rangiranje, vremenske usporedbe, top-ten analize i ostalo).

Svaki prikaz se jednim klikom miša može izvesti (eksportirati) u strukturu koju prepoznaju uredski alati (MS Excel, Open Office). Jednom izvezeni podatak se dalje može statistički obrađivati u uredskom alatu.

Laser*BI sustav je razvijen za dvije industrije koje Laserline već niz godina podržava svojim rješenjima: za turizam i za trgovinu.

Opisi nekih elemenata trgovačkog modula Laser*BI sustava mogu dobro poslužiti za stjecanje općenitog dojma što predstavlja BI aplikacija.

Razlike transakcijskog sustava i sustava poslovne inteligencije

Transakcijski informacijski sustavi (OLTP - "On Line Transaction Processing") služe za potporu izvođenju temeljnih poslovnih procesa. Karakteristika takvih sustava je da zapisuju veliki broj transakcija u realnom vremenu, poslovne događaje bilježe strukturirano i transakcijski u trenutku i na mjestu nastajanja. Takvi se sustavi dalje dijele s obzirom na poslovno područje koje podržavaju (trgovina, financije, ugostiteljstvo, ...). Akronim ERP ("Enterprise Resource Planning") se primjenjuje za opis cjelovitog rješenja koje je potrebno tvrtki u svrhu programske potpore izvođenju svih temeljnih poslovnih procesa (dakle, ERP označava rješenje, a OLTP tehnologiju obrade podataka). Izvještaji i analize generirane iz transakcijskog sustava osiguravaju potporu odlučivanju na nižim upravljačkim razinama.

Sustav poslovne inteligencije ( BI - "Business Intelligence") je dio cjelovitog sustava za potporu u odlučivanju, koji ima za cilj iz vlastitih i vanjskih izvora podataka pronaći, transformirati i distribuirati nove informacije i nova znanja potrebna za sve nivoe odlučivanja.

Za razliku od OLTP podsustava koji služi za izvođenje poslovnog procesa, BI podsustav služi za analizu rezultata poslovnog procesa i dobivanju informacija o uspješnosti na osnovu izmjerenih pokazatelja uspjeha. Osnovna funkcija OLTP-a je automatizacija poslovnog procesa, a funkcija BI-a je upravljanje poslovnim procesom.

BI se može opisati kao niz metoda i tehnika koje se primjenjuju u procesu prikupljanja, analiziranja i distribucije informacija koje su potrebne za sve nivoe odlučivanja. Cilj BI-a je osigurati informacijske okvire za kvalitetno donošenje odluke, a sama odluka (donošenje i provedba) spada u domenu odgovornosti menadžera.

BI podsustav zadire duboku u organizaciju tvrtke, koristi svaki resurs poduzeća, primjenjuje sve raspoložive implementirane informacijske podsustave, prikuplja i bilježi informacije iz vanjskih izvora (novine, vijesti, oglašavanja, objave rezultata, internet, neslužbeni izvori, specijalizirane agencije, ...), a sve u cilju obnavljanja i stvaranja novog resursa poduzeća: znanja.

Izgradnja skladišta podataka za Laser*BI

Iz modula transakcijskih aplikacija se ETL postupcima (Extraction Transformation Loading) podaci transformiraju i sele u skladište podataka (DW - Data Warehouse). Skladište podataka je smješteno u posebnoj Oracle shemi i dizajnirano s jedinstvenim ciljem: brzi odgovori na upite prema bazi. Dakle, arhivska uloga skladišta podataka je u drugom planu, u prvi plan su postavljene performanse BI sustava. U dizajnu skladišta podataka su primijenjene tehnologije Oracle RDBMSa za poboljšanje performansi sustava (materijalizirani view-i, "query rewrite", particioniranje tablica i slično).

Tehnologija (Oracle Business Intelligence)

Oracle Business Intelligence (OBI) je opsežan skup analitičkih alata izgrađen na jedinstvenoj infrastrukturi koji u svojoj osnovnoj strukturi sadrži interaktivne ploče, potpune "ad hoc" analize te upite, detaljne analitičke izvještaje prilagođene najzahtjevnijim korisnicima, integrirana rješenja sa Microsoft Office alatima itd.

OBI komponente mogu biti instalirane u "multi-server" okruženju na različitim platformama (Linux, Microsoft Windows). Bitna značajka kompletnog OBI sustava je to što je u potpunosti prilagođen "high availability" radnom okruženju putem "native clustera", "failover-a" te "load balancinga". OBI SSL Everywhere komponenta omogućava komunikaciju sigurnim kanalima čime je pristup svim komponentama OBI-a moguć u svakom trenutku-na svakom mjestu. Pored svih standardnih komponenata navedenih u nastavku, kompletnu OBI infrastrukturu moguće je integrirati sa raznim Oracle Middleware produktima kao što su Oracle Internet Directory te Oracle Single Sign On.

  • Oracle Business Intelligence Suite sastoji se od više proizvoda koji se mogu koristiti zajedno ali i samostalno. Namjena pojedinih alata opisana je u nastavku:
  • Oracle BI Server: Visoko skalabilan, učinkovit "query" te analitički server koji vrlo efikasno može integrirati podatke iz više relacijskih, nestrukturiranih, OLAP, Oracle i non-Oracle izvora.
  • Oracle BI Answers: Snažan "ad-hoc query" analitički alat koji radi na principu logičkog pogleda na informacije iz više izvora podataka u Web okruženju.
  • Oracle BI Interactive Dashboard: Bogati, interaktivni Web Dashboard koji prikazuje personalizirane informacije te korisnicima predstavlja ključni izvor podataka za donošenje preciznih i učinkovitih odluka
  • Oracle BI Publisher: Visoko skalabilni "reporting engine" koji služi za generiranje izvješča iz više izvora podataka u više formata dokumenata (Excel, PDF...)
  • Oracle BI Briefing Books: Omogućuje kreiranje "snapshota" jednog ili više Dashboarda dopuštajući pritom offline pregled istih
  • Oracle BI Disconnected Analytics: Omogućuje "isporuku" Answera te Dashboarda na mobilne uređaje ili računala odvojene od mreže
  • Oracle BI Office Plug-In: Automatski sinkronizira podatke iz Answers-a, Dashboard-a te ih kao takve kreira u obliku izvješća unutar uredskih alata kao što su Microsoft Word, Excel i PowerPoint...
  • Oracle BI Delivers: "Alerting" alat za distribuciju obavijesti korisnicima putem više vrsta kanala. Uvelike doprinosi brzini donošenja odluka.

Klijenti na raspolaganju imaju potpunu fleksibilnost prilikom korištenja OBI alata temeljenim na "Web - Based Self Service" rješenju, što znači da je kompletno korisničko sučelje moguće definirati za svakog korisnika zasebno ovisno o njegovim željama/potrebama, dok se kompletan rad u OBI aplikaciji vrši unutar samog Internet Browsera (Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari itd.).

Laserline web koristi kolačiće (eng. "cookies") kako bi vam pružili što kvalitetnije korisničko iskustvo.